Abstract




 
   

IJE TRANSACTIONS C: Aspects Vol. 28, No. 6 (June 2015) 949-955    Article in Press

downloaded Downloaded: 332   viewed Viewed: 1769

  POLLUTANTS EMISSIONS OF FILLING STATIONS AND THEIR IMPACT ON THE AIR QUALITY (RESEARCH NOTE)
 
U. C. Okonkwo, I. N. Ijioma and I. P. Onwuamaezea
 
( Received: February 11, 2015 – Accepted: May 02, 2015 )
 
 

Abstract    This study investigated pollutants emissions from filling stations and their impact on the air quality. Gas monitors were employed to identify the different pollutants present in the ambient air of the study areas. The results showed that the most prominent pollutants present in the ambient air are the volatile organic compounds followed by methane, then carbon monoxide. Measurements were taken at the controls at distances between 20 to 200m.The pollutants concentration recorded at the study areas showed that the level of pollutants exceeded the FEPA air quality guidelines. There are few exceptions in pollutants like the particulate matter which was found to be at concentrations within the FEPA limits. Regression analysis of the pollutants at the controls showed that only the volatile organic compounds and methane are the only significant pollutants present in the ambient air primarily because of the presence of the filling stations. These two pollutants showed a strong negative correlation with distance from the study area. While the regression curve for the volatile organic compounds (VOCs) shows a nearly perfect curve with exponential functions as its regression equations, that of methane is linear. Specifically, both VOCs and methane have a correlation coefficient (R) that is above 0.9 for the study areas. Hence a conclusion was drawn from the findings that the primary pollutant to consider when building filling station are the VOCs and methane and that the minimum safe distance to site a filling station is a distance of 80m away from residential areas.

 

Keywords    Filling Station, Pollutants, Air Quality, VOCs, Methane

 

چکیده    این مطالعه با هدف بررسی انتشار گازهای گلخانهای آلاینده از پمپهای بنزین و گاز و تاثیر آنها را به کیفیت هوا انجام شده است. مانیتور گاز برای شناسایی آلایندههای مختلف موجود در هوای محیط از مناطق مورد مطالعه استفاده شد. نتایج نشان میدهد که مهمترین آلایندههای موجود در هوای محیط ترکیبات آلی فرار و پس از متان، و سپس مونوکسید کربن میباشد. اندازه گیری در دو نقطهی کنترل در فاصلههای 20 و 200 متری گرفته شد. غلظت آلایندههای ثبت شده در مناطق مورد مطالعه نشان میدهد که سطح آلاینده بیش از حد تعیین شده در دستورالعمل های کیفیت هوا توسط آژانس حفاظت از محیط زیست است. چند استثنا در آلایندهها وجود داشت، از جمله: ذرات معلق که در محدودهی غلظت مجاز بودند. تحلیل رگرسیون آلایندهها در نقاط کنترل نشان میدهد که ترکیبات آلی فرار و متان تنها آلایندههای قابل توجه در هوای محیط هستند که در درجه اول به دلیل حضور پمپهای بنزین و گاز هستند. این دو آلاینده یک همبستگی منفی قوی با فاصله از منطقه مورد مطالعه نشان میدهد. به طور خاص، منحنی رگرسیون برای ترکیبات آلی فرار (VOCs) یک منحنی تقریباً کامل تابع نمایی را نشان میدهد، در حالی که خط روند مدل رگرسیون متان خطی است. هر دو VOCsو متان یک ضریب همبستگی (R) بالای 0.9 برای مناطق مورد مطالعه دارند. از این رو، نتیجه گیری از یافتههای لین پژوهش این است که آلاینده های اولیه در تعیین محل ساختمان پمپهای بنزین و گاز VOCsو متان هستن. به طور مشابه، حداقل فاصله امن پمپهای بنزین و گاز از مناطق مسکونی 80 متر است.

References   

1.        Timothy, P.M., "Health and environment effect of air pollution", USEPA Publications, (2006), 23-25.

2.        Tabejamaat, S., " Numerical Study of Reduction of NOx Emmission by High Temperature Air Combustion Technology ", International Journal of Engineering Transactions B: Application, Vol. 16, No. 3, (2003), 301-310.

3.        Pirouzpanah V., Sami S. M. and Ajabshirchy Y., " The theoretical and experimental investigation fot eh effect of variation of thermodynamical parameters of egr fluid on NOx emissions in S-I engines", International Journal of Engineering Transactions B: Application,  Vol. 14, No. 3, (2001), 263-272.

4.        Vossoughi, M., Moslehi, P. and Alemzadeh, I., "Research note some investigation on bioremediation of sediment in persian gulf coast", International Journal of Engineering,  Vol. 18, No. 1, (2005), 45-53.

5.         Sergio M., "The impact of btex emission from gas stations into the atmosphere", Air Pollution Research Journal,  Vol. 23, (2008), 12-14.

6.        Kagawa, J., "Evaluation of biological significance of nitrogen oxides exposure", The Tokai Journal of Experimental and Clinical Medicine,  Vol. 10, No. 4, (1985), 348-353.

7.        Ghio, A.J. and Huang, Y.-C.T., "Exposure to concentrated ambient particles (caps): A review", Inhalation Toxicology,  Vol. 16, No. 1, (2004), 53-59.

8.        Chauhan, A., Krishna, M., Frew, A. and Holgate, S., "Exposure to nitrogen dioxide (no2) and respiratory disease risk", Reviews on Environmental Health,  Vol. 13, No. 1-2, (1997), 73-90.

9.        Najafpour, G., Mehdizadeh, S. and Asadi, M., "Environmental impact of fossil fuel utilization in neka thermal power plant", International Journal of Engineering, Transactions B: Applications,  Vol. 23, No. 2, (2010), 115-120.

10.     Egbe E, Odili G.A. and Ugbebor O.O., "Further mathematics", Africana First Publishers Limited, (2000).  





International Journal of Engineering
E-mail: office@ije.ir
Web Site: http://www.ije.ir